středa 15. září 2010

Vejvar

Včejrší den byl ve znamení vývařby. Rozmrazila jsem totiž "kuřátko", respektive obří kuře, které nám přivezli tatínek s Maruškou. Měla jsem v plánu udělat vývar, který jsem přislíbila babičce. Tož na ten vývar jsem použila páteř a jedno stehno, zbyla ale tuna masa na další pokrmy. A jelikož dělám kuře vždy stejně - v troubě pečené, rozhodla jsem se vyzkoušet nějaký nový recepis. K večeři jsme tudíž měli "kuře divokého baska". Moc dobré to bylo, mohu doporučit. Kdyby někdo chtěl vyzkoušet, zde jest recept:

Ingredience:

1 kuře
sůl
pepř
4 lžíce oleje
1 menší cibule
5 rajčat
2 zelené papriky
5 žampiónů
2 stroužky česneku
po špičce tymiánu, majoránky a oregána
1 lžička grilovacího koření
nasekaná petrželka
3 lžíce sterilovaných cibulek šalotek

Příprava:
Očištěné kuře rozdělíme na osm porcí. Maso osolíme a opepříme a na oleji po všech stranách opečeme společně s nadrobno nakrájenou cibulí. Rajčata spaříme, sloupneme a pokrájíme, papriky a žampióny nakrájíme na plátky. Zeleninu přidáme do pánve k masu. Vmícháme česnek nakrájený na tenké plátky a všechno koření. Podlijeme trochou vody a dusíme pod poklicí. Můžeme přidat i trochu bílého vína. Když je vše měkké a tekutina vydušená, vmícháme nasekanou petrželku a sterilované cibulky a ještě necháme prohřát.

Jen jsem nepřidala grilovací koření a sterilované cibulky. A ke konci jsem maso vyjmula a omáčku trochu zaprášila moukou, neb byla moc řídká. Jako přílohu jsme měli chleba, ale určitě by byly dobré vařené brambory.

Pokračování kuřecích hodů bude dnes, další část je naložena v této marinádě:

Ingredience:
kuře, šťáva z 1 citronu, 5 malých cibulek (i sterilovaných), 5 žampionů, 1 lžíce medu, 1 lžíce sojové omáčky, 3 stroužky česneku (utřeného), 1/2 lžičky kari, trochu cukru, sůl, pepř, 1 dcl oleje.

Příprava:
Kuře bez kůže rozdělíme na menší kousky. Dáme do misky s víkem, nebo pekáčku. Smícháme všechny ingredience a nalijeme ke kuřeti. Necháme uležet přes noc. Pečeme klasickým způsobem i s marinádou.


Jen jsem místo kari, které u nás není oblíbené, dala garam masalu. Tak uvidíme, jaké to bude.


Tak. Jinak jsem tedy dovezla vývar babičce, moc jí chutnal. Vypadá lépe, tak snad bude pozitivní vývoj pokračovat. Jinak jsem včera již nic nestihla, holt býti hospodyní dá zabrat. Zato dnes bude tóčo. Ve dvě se jedu podívat do mého oblíbeného obchodu emauss, takové obří vetešnictví se vším, co si jen lze představit. Od nádobí přes hadry, nábytek, hračky až k záchodovým mísám. Prostě ráj na zemi!:) Máme odtamtud spoustu pěkných kousků. Např stolek na televizor za 7 euro, ale také kuchyňskou skříňku za 60, ta jest však ze dřeva a s vyřezávaným reliéfem. Tentokrát sháním zrcadla. Mám jakýsi fotografický nápad, na který je potřebuji.

Poté se jdeme se Julie podívat do místního art-obchodu, kde mají v prvním patře jednu nevyužitou místnost, z které by se dal možná udělat fotoateliér.

A na večer je nachystaná akce Z, převoz dokončených Nordahlových socho-lamp do Art´s café a jejich instalace. Vzhledem k tomu, že je to v baru, jak tenhle den dopadne, to tedy nevím... Začal však zajímavě. Kam já na ty sny chodím, to by mě fakt zajímalo. Včera můj kamarád dokončil po mnohaletém usilí vysokoškolské studium, já z toho mám velkou radost, tak je jasné, že se mi o tom zdá, ale proč jsme mu jeli vlakem gratulovat s lidma ze zakládky, s kterýma jsem se neviděla už přes deset let (ani nebyli na srazu, co jsme asi před čtyřmi lety měli), to vážně nechápu. Na nadráží, kde jsem tedy s těmito lidmi čekala, jsem se vydala do obchůdku, kupovat co? Jídlo, samozřejmě. Tam jsem si zakoupila chleby mazané marmeládou!, a prodavač mi k tomu dal dvě láhve vody načepované z kouhoutku zdarma. Což jsem si pochvala, že konečně i v Čechách můžu mít vodu zadarmo. Nejvíce mě ale překvapila cena: 10 korun! Tak jsem si řekla, že ještě něco přikoupím. Měli Deli - miluju rozinkovou (tentokrát jsem přivezla jen dvě, což byla kardinální chyba, neb odteď je miluje i Nordahl:), tak jsem se pro ni hrnula a tam viděla další tři neuvěřitelné příchutě. Bohužel si pamatuju jen jednu - zázvorovou! Mno, ale ten konec všeho, ten je. Jela jsem s tím prodavačem k němu domů! A pak jsem se probudila a byla děsné překvapená, že jsem u sebe doma a ve své posteli!:) No tak to mi řekněte, kam já na tohle chodím?

Tak já raději vyrážím na lov zrcadel... Pěkný den!



1 komentář:

  1. Jsem ráda, že vím, co ti příště koupím :-D. Ale zázvorovou neseženu, to vím jistě! :-)))

    OdpovědětVymazat